منابع مفید برای مطالعه‌ی فناوری اقناع‌کننده

منابع مفید برای مطالعه‌ی فناوری اقناع‌کننده

معرفی منابع استفاده شده در یادداشت "فناوری اقناع‌کننده: اعتیاد عصر جدید"

فناوری اقناع‌کننده: استفاده از رایانه‌ها برای تغییر آنچه فکر می‌اندیشیم و انجام می‌دهیم

آیا رایانه‌ها می‌توانند اندیشه و عمل شما را تغییر دهند؟ آیا آنها می‌توانند شما را به ترک سیگار، خرید بیمه و یا ملحق شدن به ارتش ترغیب کنند؟
دکتر فاگ مدیر آزمایشگاه فناوری اقناع‌کننده در دانشگاه استنفورد معتقد است که «بله، آنها می‌توانند». فاگ اصطلاح ترغیب‌شناسی (Captology) را که برای بیان حوزه‌ای از مطالعات شامل تحقیق، طراحی و کاربردهای رایانه‌های اقناع‌کننده است، به کار می‌برد. این سیستم‌های رایانه‌ای به مثابه فناوری اقناع‌کننده مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

لینک دانلود مستقیم


عادت‌های کوچک: تغییرات کوچکی که همه چیز را تغییر می‌دهند

در کتاب عادت‌های کوچک، دکتر فاگ به مدد 20 سال تحقیق و تجربه در مربیگری بیش از 40 هزار نفر، نشان می‌دهد رمزِ به دست آوردن عادت‌های کوچکی که زندگی ما را تغییر خواهند داد، چیست.

لینک دانلود مستقیم


مدلی رفتاری برای طراحی اقناع‌کننده

وقتی در حال طراحیِ محصولی فناورانه هستیم، چگونه می‌توانیم مطمئن شویم کاربر همان رفتاری را انجام می‌دهد که مورد نظر ماست؟ چگونه بفهمیم طراحیِ ما کارآمد و درست بوده است؟ اگر مشکلی در طراحی وجود دارد، چگونه آن مشکل را بین گروه کاری بیان کنیم؟ بعد از این که دکتر فاگ مطالعات خود را در مورد ترغیب‌شناسی و فناوری‌های اقناع‌کننده توسعه داد، به مدلی دست یافت تا به آن شیوه بتواند به پرسش‌های اشاره شده پاسخ دهد.

لینک دانلود مستقیم

 

طراحی ترغیب برای اپلیکیشن‌ها: تغییر رفتار با استفاده از تلفیق طراحی ترغیب و طراحی اطلاعات

در این کتاب ده پروژه‌ی عملیِ طراحی مفهومی به جهت ساخت اپلیکیشن‌های مناسب برای پلتفرم‌های تلفن همراه، تبلت و صفحات وب ارائه و توضیح داده می‌شود. در پروژه‌ها تلفیقی از نظریه‌های طراحی ترغیب و طراحی اطلاعات برای تغییر رفتار کاربران استفاده شده است.

لینک دانلود مستقیم


PERSUASIVE 2007

مقالات برگزیده‌ی دومین کنفرانس بین‌المللی فناوری اقناع‌کننده، PERSUASIVE 2007 
پالو آلتو، کالیفرنیا، ایالات متحده، 26-27 آوریل، 2007

لینک دانلود مستقیم

 

  • تاریخ : ۱۳۹۹/۴/۷
دعوت از نظر شما :
contact@endregion.ir